sobota, 18 października 2014

Książkowe wyrzuty sumienia

Nie wiem jak Was, ale mnie napadają od czasu do czasu wyrzuty sumienia, kiedy widzę te stosy książek, czekających na półkach na moją uwagę. Są wśród nich tytuły, które spokojnie mogę odłożyć na kiedyś, nie odczuwając żadnej presji czasu. Lecz są też i takie pozycje, które jeszcze trochę i zaczną śnić mi się po nocach. Niektóre z nich mam na półce, część z nich planuję kupić (bo wiadomo jak na mola książkowego wpływa fakt posiadania książki, którą sobie niezwykle ceni).
Niemniej jednak w tym poście postanowiłam podzielić się z Wami kilkoma moimi książkowymi wyrzutami sumienia, czyli powieściami, które bardzo chciałabym wreszcie poznać, ale nie mam na to czasu.

Zgroza w Dunwich i inne przerażające opowieści, H.P Lovecraft
Tak, zgadza się. Nie czytałam jeszcze Zgrozy w Dunwich... i przyznam szczerze, że mnie samą drażni ten fakt, że nie znam jednej z popularniejszych powieści Lovecrafta. Tym bardziej że od co najmniej dwóch, trzech lat mam ją na swojej półce (niezwykle trafiony prezent gwiazdkowy). Prawda jest taka, że kilkakrotnie zabierałam się za tę powieść, ale za każdym razem wskakiwała mi inna pozycja, którą musiałam szybciej przeczytać. Tym sposobem udawało mi się uniknąć macek Cthulhu. Obawiam się jednak, że pewnego dnia sięgnę po tą powieść i... Wielki Przedwieczny mnie dopadnie za brak okazania mu należytej uwagi. A wtedy żegnaj okrutny świecie...

To, Stephen King
Z To mam problem. Jak część z Was wie, boję się klaunów. I to tak... cóż... bardzo. A Król ma na swoim koncie powieść, gdzie zło przybiera postać pociesznego klauna o wdzięcznym imieniu Pennywise. Przez długi czas mogłam wykorzystywać uzasadnienie takie, że książka ta była praktycznie niedostępna na rynku wydawniczym, a jeśli gdzieś pojawił się jej egzemplarz, to kosztował krocie. Ale od kilku miesięcy można już nabyć nowe wydanie i mój cienki mur obronny runął w gruzach. To trzeba będzie przeczytać, ale jak to skończy się dla mojego zdrowia psychicznego, to się dopiero okaże. Jako ciekawostkę dodam, że jako dzieciak oglądałam ekranizację tej powieści. Ale moja trauma ma całkowicie inne podłoże...

Wichrowe Wzgórza, Emily Brontë
Klasyk, prawda? A ja tylko oglądałam ekranizację tej powieści. I trochę mnie to gryzie, głównie z tego powodu, że wiem już jak się ona skończy. Aczkolwiek plus jest taki, że mam od... dwóch lat (?) na półce i ilekroć spojrzę na tą okładkę, dopadają mnie okropne wyrzuty sumienia. Bo to klasyka, a takowe przydałoby się znać. No i nadal nie poznałam Heathcliffa, a z tego, co miałam okazję przeczytać w różnych recenzjach, bardzo by mi się on... no cóż... spodobał. I ta gotycka atmosfera powieści... Kurczę, chyba wiem jaką książkę mogłabym czytać jako kolejną.


Alicja w Krainie Czarów, Lewis Carroll
Zgadza się, Alicji w Krainie Czarów również nie czytałam. Oglądałam jej różne adaptacje, ekranizacje i wersje animowane, ale literackiego oryginału nie znam. I nawet w okresie kiedy (jeszcze) chodziłam do biblioteki miejskiej ani razu nie wpadło mi do głowy, by rozglądnąć się za tą powieścią. Bo były inne książki, a na starocie zawsze znajdzie się pora. I powiedzmy, że w pewnym sensie będę się tego trzymać i kiedyś, kiedy będę miała sposobność, na pewno przeczytam Alicję..., a potem będę cytować słowa Kota z Cheshire, że we're all mad here.


Seria książek Assassin’s Creed, Oliver Bowden
Tym razem nie jest to jakaś górnolotna literatura, lecz prawda jest taka, że uwielbiam Asasynów. Na pewno tych wirtualnych, bo literackich nie miałam jeszcze okazji poznać. Skłamałam, okazję miałam nie raz, bowiem mam na półce wszystkie do tej pory wydane książki z serii, ale jeszcze ich nie czytałam. Ale wyszłam z założenia, że skoro uwielbiam grę, to i wersja powieściowa powinna przypaść mi do gustu. Taką przynajmniej mam nadzieję, bo niezbyt by mi się widziała lektura swoistej solucji do gry.
No cóż, przy odrobinie wolnego czasu, a może raczej przy pełnych dwu garściach takowego, zabiorę się za czytanie powieści Bowena, w międzyczasie ciesząc się, że początkiem grudnia będzie miała miejsce premiera kolejnej z nich.

Saga o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski
Nie żebym w ogóle nie znała przygód Geralta, co to, to nie. Po prostu nie miałam czasu doczytać ich do końca, do ostatniego tomu. Gdyby nie fakt, że za każdym razem zaczynałam czytać ‒ w ramach przypomnienia ‒ serię od jej pierwszego tomu, to myślę, że miałabym za sobą całość już lata temu. Ale tak niestety nie było i teraz Ostatnie życzenie i Miecz przeznaczenia praktycznie znam na pamięć (jako że czytałam je z cztery, pięć razy), tak do Pani Jeziora jeszcze nigdy nie dotarłam. Jedynym ratunkiem dla mnie, który ochroniłby mnie przez gniewem Geralta byłaby lektura wszystkich tomów zaraz po sobie. W innym przypadku znowu mogę zrobić sobie kilkuletnią przerwę i znowu wracać do początku, tam, gdzie to wszystko się zaczęło...

Dziewczyna z sąsiedztwa, Jack Ketchum
Jako że lubię historie mocne i brutalne, które ukazują ostateczne stoczenie się moralne człowieka, to jestem zdania, że ta powieść jest w sam raz dla mnie. A że została ona oparta na faktach, tym bardziej mam na nią ochotę. Ale nie przeczytałam jej do tej pory i każda kolejna jej recenzja, którą przeczytam gdzieś w internecie sprawia, że coraz mocniej ów fakt odczuwam. I wypadałoby wreszcie uspokoić mój dręczony wyrzutami sumienia umysł. Więc pytam wszem i wobec: ma ktoś pożyczyć Dziewczynę z sąsiedztwa Ketchuma? Obiecuję traktować ją o wiele lepiej niż oprawczyni główną bohaterkę. Nie stanie się jej żadna krzywda.

Kochanice króla, Philippa Gregory
Nie samą fantastyka i makabrą żyje człowiek, i już od jakiegoś czasu chodzi za mną wspomniana w tytule powieść pani Gregory. Powieści historyczne lubię i cenię ‒ oczywiście te dobre ‒ a czytałam na znakomitej większości Waszych blogów, że ta pani wie co pisze i, co jest równie ważne, robi to dobrze. Dlatego też chciałabym kiedyś sama, na własne oczy, przekonać się na ile proza tej pisarki przypadłaby mi do gustu. A jej nazwisko ostatnimi czasy kłuje w oczy, bo co rusz pojawia mi się przed oczami jakaś jej powieść, łącznie z najnowszą Żoną oficera.


Trylogia Henryka Sienkiewicza
Nieznajomość Sienkiewiczowskiej Trylogii jest dla mnie małym powodem do wstydu. Krzyżaków przeczytałam, Pana Tadeusza również, i to trzy razy, a z wymienionego wyżej cyklu powieści zaledwie pierwszy tom Potopu, bo taki był wymóg edukacyjny. Na tym kończy się moja wiedza. I fakt ten gryzie mnie również z tego powodu, że mam na koncie sporą ilość przeczytanych powieści, w tym trylogii, tetralogii i bardziej rozbudowanych cyklów, a na kanon polskiej literatury brakło mi czasu...

Władca Pierścieni J.R.R. Tolkien
Jeden z największych wyrzutów sumienia niniejszej listy. Nie przeczytałam całej powieści, tylko jej pierwszą księgę (Drużyna Pierścienia) i połowę drugiej. Potem zaczęły się przygotowania do matury i trzeba było posiedzieć chwilę z nosem w książkach nieco innych niż wiekopomne dzieło Mistrza. Skończyło się na tym, że... nie wróciłam już do Władcy Pierścieni i jeśli mam być szczera, to powoduje to mój dyskomfort psychiczny, który jednak będę starała się jak najszybciej ‒ oczywiście w miarę możliwości ‒ załagodzić. A później, gdy już ów sześcioksiąg będzie za mną, zabiorę się za inne, zgromadzone przeze mnie powieści Tolkiena. Yes, yes, my precious...

I na tym zakończę moją wyliczankę, którą na dobrą sprawę mogłabym jeszcze przez długi czas kontynuować, ale w tym poście wymieniłam moje największe książkowe wyrzuty sumienia, które co jakiś czas do mnie wracają i dają o sobie znać. Mam nadzieję, że kiedyś będę miała na tyle czasu, by je wszystkie zaspokoić... Ale za ten czas pewnie urodzi mi się nowa lista bądź przedłuży obecna. Ale takie jest życie mola książkowego.

A jak jest z Wami? Macie swoją listę powieści, których nie przeczytaliście, a które dręczą Wasze czytelnicze sumienie?

48 komentarzy:

  1. Też mam tak, że gdy spojrzę na swoją półkę z nieprzeczytanymi książkami to chciałabym to jak najszybciej zmienić :) Niestety doba jest zbyt krótka na to. Stos ten ciągle się powiększa o kolejne tytuły, a wolnego czasu ciągle tyle samo lub nawet mniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, mi dzisiaj się o kolejne trzy tytuły powiększył... :)

      Usuń
  2. No, no.. Tolkien do nadrobienia przede wszystkim :P Sapkowskiego również polecam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poproszę tylko wydłużyć mi dobę o kilka godzin wolnego(!) czasu i przeczytam sobie spokojnie wszystko to, co chcę ;)

      Usuń
  3. No to niebywale zaskoczyłaś mnie tym Tolkienem o_O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jestem w szoku, kiedy tylko pomyślę o tym fakcie :)

      Usuń
  4. Podzielam z Tobą "Wichrowe Wzgórza", powieści Gregory oraz Ketchuma. Obyśmy w końcu znalazły czas, bo chęci raczej są. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj zaczęłam wreszcie "Wichrowe Wzgórza"! :)

      Usuń
  5. Mam tak samo :(. Wiecznie brakuje mi czasu. Życzę Ci, aby w końcu udało Ci się spełnić swoje czytelnicze cele!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytaj "TO", czytaj - będziesz się bać, ale kurka, przecież o to w horrorach chodzi! :D A Lovecrafta czytuje często, byle nie w zbyt dużych dawkach, bo wtedy męczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw muszę "To" kupić, i nie chodzi nawet o to, że będę się bać w sensie ogólnym, chodzi o to, że tam są klauny... :P

      Usuń
  7. Moich literackich wyrzutów sumienia jest o wiele więcej, na ich czele stoją kryminały Chrisite. Lovercrafta mam na półce od kilku miesięcy, jeszcze trochę poczeka na swoją kolej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyżej Ciebie też dopadnie Cthulhu, nie ma się co przejmować ;)

      Usuń
  8. Koniecznie ponadrabiaj Tolkiena, Wiedźmina i To :)
    A na marginesie to właśnie po raz trzeci sięgnęłam po "Wichrowe wzgórza" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj zaczęłam "Wichrowe Wzgórza"! Udało mi się! ;)

      Usuń
  9. "Wichrowe wzgórza" czytałam :) "To" oraz "Dziewczynę z sąsiedztwa" też chce poznać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy której z nas uda się to pierwszej ;)

      Usuń
  10. Moje wyrzuty sumienia to np. Przeminęło z wiatrem, Duma i uprzedzenie, Tolkien, Metro, Bracia Karamazow i cała masa klasyki. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wymienionych przez Ciebie - oprócz kilku dzieł Tolkiena - mam przeczytanych Braci Karamazow :)

      Usuń
  11. Jeżeli chcesz, to mogę Ci potowarzyszyć w czasie lektury "Tego" :D Ty będziesz sobie spokojnie czytała, a ja zrobię pranie, posprzątam i jeszcze wymasuję Ci stopy.
    Albo jednak nie - Ty będziesz czytała, a ja napiję się piwa, ale możesz mi wierzyć, że to dla mnie i tak duże wyrzeczenie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...a potem założysz maskę klauna i podejdziesz do fotela, w momencie kiedy ja będę czytać o wyczynach Pennywise'a... :/ Ostrzegam, w takim przypadku jak nic skończysz z nożem w plecach albo innej, bardziej newralgicznej części ciała.

      Usuń
    2. Nie przyszło mi to do głowy, ale przyznam, że pomysł jest zacny :P

      Innej części ciała? Bądź bardziej precyzyjna :D

      Usuń
    3. Coś mało domyślny jesteś... Oczywiście chodziło mi o kolano.

      Usuń
  12. Takie książki, a nie możesz się za nie zabrać? :D Władca, Wiedźmin, To! Ale rozumiem Cię bo za mną chodzi Ziemiomorze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się mogę zabrać, jak najbardziej, ale chciałabym przeczytać je jedną po drugiej, a na to póki co nie mogę sobie pozwolić :(

      Usuń
  13. Ja już mam takie zaległości, że szkoda gadać. Nie jest łatwo :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, a kiedy się dodatkowo cierpi na zakupoholizm, to w ogóle jest katastrofa :)

      Usuń
  14. Bardzo polecam Wichrowe wzgórza! :D No i Tolkiena i Sapkowskiego - al to wiadomo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tolkiena już coś niecoś czytałam, podobnie jak kilka pierwszych tomów Wiedźmina ;) Po prostu chcę te pozycje w całości już przeczytać :)

      Usuń
  15. Dobrze wiem, o czym mówisz. :) Też mam wyrzuty sumienia, gdy książki, które już powinnam leżeć nadal są nieprzeczytane...

    OdpowiedzUsuń
  16. chyba wszyscy to mamy... teraz tak mam... wiem, że powinnam kontynuować czytanie twórczości mojej ulubionej autorki, bo łączy większość swoich serii w jedno, ale i tak wzięłam się za coś innego i tak mi dziwnie teraz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, chciałoby się przeczytać powieści swoich ulubionych pisarzy, ale... po prostu nie wychodzi, głównie z powodu braku czasu.

      Usuń
  17. Chyba każdy książkoholik ma taki zestaw lektur, które pragnie poznać tylko niestety czasu ciągle brak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarze powyżej tylko to potwierdzają :)

      Usuń
  18. Bardzo polecam Wichrowe wzgórza! Sapka z mniejszym entuzjazmem, bo ostatni to jest, moim zdaniem, słaby.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj skończyłam czytać "Wichrowe Wzgórza". Świetna lektura.
      Sapkowski zły nie jest, mi się bardzo podoba jego styl.

      Usuń
  19. Skąd ja to znam... mam pełne regały takich wyrzutów sumienia :) a Tokiena koniecznie musisz przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Co ja paczę?? Nie czytałaś "To"?? Dawaj tyłek! Będziem lać goły! ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe tytuły. Ja też mam wyrzuty sumienia (mam ponad 50 nieprzeczytanych książek na półce) i ciągle coś dokupuje :( Chyba braknie mi życia, aby je wszystkie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem "lepsza" - 188 książek na półce, czekających na przeczytanie, plus dwie w drodze :P

      Usuń
  22. Te tytuły są warte przeczytania, naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń
  23. U mnie jest niestety tak samo. Lista książek do przeczytania z każdym tygodniem się powiększa. Niestety brak czasu, a czasem także zmęczenie w jesienne wieczory nie pozwala mi się uporać z zaległościami. Poza tym tyle jest jeszcze tytułów, z którymi chciałabym się zapoznać, a także moja druga pasja czyli handmade :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czasem trudno znaleźć czas na swoje hobby, aczkolwiek mi w okresie jesienno-zimowym przychodzi to znacznie łatwiej :)

      Usuń

Reklamy swojego bloga i zaproszenia do zabaw blogowych proszę umieszczać na "Tablicy ogłoszeń" (Menu -> Różności -> Tablica ogłoszeń)

Autorzy

Adam Karczewski (1) Adam Zadworny (1) Adrian Zawadzki (1) Alan Bradley (2) Alberto Vázquez-Figueroa (1) Alice Munro (1) Alison Maloney (1) Allen Zadoff (2) Andreas Altmann (1) Andrew Pyper (1) Andrzej Swat (1) Ann Kidd Taylor (1) Anne Rice (1) Anonim (1) Anthony Ryan (1) Arael Zurli (2) Arkadij Strugacki (1) Åsa Larsson (1) B.K. Evenson (1) Ben H. Shepherd (1) Bill Browder (1) Borys Strugacki (1) Brian Sibley (1) Camilla Läckberg (1) Carla Mori (1) Carlo A. Martigli (1) Cecelia Ahern (1) Celeste Ng (1) Charlie Stella (1) Christina Baker Kline (1) Colleen Houck (2) Cooper Moo (1) Cormac McCarthy (2) Dan Simmons (1) Dario Fo (1) Dariusz Pawłowski (1) Darynda Jones (1) David McCandless (1) Drew Magary (1) E.D. deBirmingham (1) Edgar Allan Poe (1) Edward Mogilski (1) Elio M. García Jr (1) Elizabeth Wein (1) Ellen Alpsten (1) Elżbieta Cherezińska (3) Emily Brontë (1) Erik Axl Sund (3) Erik Bear (1) Erik Larson (1) Eva Pohler (1) Ewa Borderline (1) Ewa Gil-Kołakowska (1) Francis Lawrence (1) François Forestier (1) Gardner Dozois (2) Garth Nix (5) Gaston Leroux (1) George R. R. Martin (6) Gilles Legardinier (1) Gloria G. Brame (1) Graham Masterton (1) Gray Jolliffe (1) Greg Bear (1) Grzegorz Kopiec (1) H.P. Lovecraft (1) Hank Steinberg (1) Heinrich Hoffman (1) Henry Rider Haggard (1) Humphrey Carpenter (1) Ian Steward (1) Ian Tregillis (3) Iwona Kienzler (1) Iwona Schymalla (1) Izabela Jung (1) J.R.R. Tolkien (2) Jacek Lusiński (1) Jacek Łukawski (2) Jacek Piekara (1) Jacek Wróbel (1) Jack Ketchum (2) Jakub Ćwiek (8) James Craig (2) James Sallis (2) Jamie Reidy (1) Jane Juska (1) Janusz Koryl (1) Janusz Mika (1) Jarosław Jakubowski (1) Jasper Fforde (1) Javier Marías (1) Jay Bonansinga (5) Jennifer Weiner (1) Jeremiah P. Ostriker (1) Jerome Charyn (1) Joanna Łańcucka (2) Joe Abercrombie (3) Joel McIver (1) Joel Shepherd (2) John Irving (1) John le Carré (1) Jon Jacobs (1) Jon Wiederhorn (1) Jonathan Carroll (1) Jonathan Holt (1) Jørn Lier Horst (1) Joseph Brassey (1) Julia Cameron (1) Karolina Janowska (1) Katherine Applegate (1) Katherine Pancol (1) Kendare Blake (1) Kerstin Ekman (1) Kevin Crossley-Holland (1) Kim Harrison (1) Krystyna Kaplan (1) Krzysztof Piskorski (1) Larry Dixon (1) Lavie Tidhar (1) Lech Chmiel (1) Leigh Bardugo (1) Lesley Downer (1) Linda Antonsson (1) Lucca Dotti (1) Lucius Shepard (1) Luigi Spinola (1) Lydia Cacho (1) Łukasz Henel (1) Łukasz Kiełbasa (1) Łukasz Orbitowski (1) Łukasz Radecki (2) M.L. Stedman (1) Maciej Krzywiński (1) Magda Durda (1) Magdalena Kubasiewicz (1) Maja Lunde (1) Malcolm Mackay (1) Manel Loureiro (4) Marcin Ciszewski (1) Marcin Górka (2) Marcin Mortka (8) Marcin Rak (1) Marcus Sedgwick (1) Marek Halter (1) Marek Niedźwiecki (1) Margaret Mazzantini (1) Margaret Stohl (1) Marie Heaney (1) Marie Lu (1) Mario Puzo (1) Mark Del Franco (1) Mark Frost (1) Mark Lawrence (3) Mark Logue (1) Mark Riebling (1) Mark Teppo (1) Mark Watson (1) Marlon James (1) Matthew Gregory Lewis (1) Matthew Quick (2) Maureen F. McHugh (1) Maurice Druon (3) Max Brooks (1) Melanie Benjamin (2) Mercedes Lackey (1) Michael Katz Krefeld (3) Michał Romanek (1) Michelle Moran (1) Mick Wall (1) Milena Wybraniec (1) Mira Grant (3) Mirosław Tomaszewski (1) Monika Całkiewicz (1) Morgan Rice (1) Myke Cole (1) N.K. Jemisin (1) Naval (2) Neal Shusterman (1) Neal Stephenson (1) Neil Gaiman (5) Nela (1) Nigel Suckling (1) Olga Gromyko (1) Olga Sławnikowa (1) Oliver Bowden (1) Opal Carew (1) Øystein Stene (1) Parinosh Saniee (1) Patrick Ness (1) Paweł Zych (1) Peter Ackroyd (1) Peter Conradi (1) Peter Higgins (1) Philip Cooke (1) Philip Parker (1) Piotr Głuchowski (1) Piotr Rozmus (2) Platte F. Clark (2) Przemysław Piotrowski (1) Rafael Albuquerque (1) Rafał Kosik (1) Rafał W. Orkan (1) Rakso Hardik (1) Randall Munroe (1) Raymond Benson (1) Richard Castle (1) Richard P. Feynman (1) Roald Dahl (1) Rob Zombie (1) Robert Cichowlas (1) Robert Foryś (3) Robert Kirkman (4) Robert M. Wegner (2) Robert Rient (1) Robin Hobb (5) Ryan Gattis (1) Ryszard Ćwirlej (4) Sabaa Tahir (1) Sarah Lotz (1) Scott Ian (1) Scott Sigler (1) Scott Snyder (1) Sean Howe (1) Sebastian Fitzek (1) Sharon Kay Penman (1) Simon Mitton (1) Stefan Darda (1) Stephan Talty (1) Stephen Baxter (1) Stephen Hawking (2) Stephen King (7) Stephen Miller (1) Steve Hamilton (1) Steven Johnson (1) Stuart Hill (1) Sue Monk Kidd (4) Swietłana Aleksijewicz (1) Sylvia Day (1) Szymon Krug (1) Szymon Nowak (1) Tatiana Jachyra (1) Terry Brooks (1) Terry Goodkind (1) Terry Pratchett (4) Tess Gerritsen (1) Tim Willocks (2) Tomasz Jacek Graczykowski (1) Tomasz Pacyński (1) Tove Alsterdal (1) Veit Etzold (1) Virginie Despentes (1) Will Ferguson (1) William D. Brame (1) William Peter Blatty (1) Winston Graham (4) Witold Bunikiewicz (1) Witold Vargas (1) Wojciech Bauer (1) Youseef Rakha (1) Yrsa Sigurðardóttir (1)

Gatunek

Akcja (1) Album (3) Antologia (18) Astrofizyka (3) Autobiografia/Biografia (28) Bajki (1) Baśnie/Legendy/Mity (2) Bestiariusz (1) Dark fantasy (9) Dystopia (1) Fantastyka (119) Fantasy (44) Felietony (15) Fikcyjna literatura faktu (2) Film (1) Fizyka (4) Ghost story (3) Heroic fantasy (11) High fantasy (11) Historia (1) Horror (37) Inne (11) Klasyka literatury (2) Kolorowanka (4) Komedia romantyczna (1) Komiks (1) Kryminał (39) Kryminał noir (3) Literatura dziecięca (10) Literatura erotyczna (5) Literatura faktu (38) Literatura kobieca (10) Literatura marynistyczna (3) Literatura militarystyczna (3) Literatura muzyczna (3) Literatura naukowa (3) Literatura piękna (2) Literatura podróżnicza (5) Literatura popularnonaukowa (14) Literatura wojenna (11) Literatura współczesna (15) Low fantasy (6) Matematyka (1) Paranormal romance (4) Postapokalipsa (22) Powieść detektywistyczna (2) Powieść gangsterska (1) Powieść gotycka (5) Powieść grozy (12) Powieść historyczna (33) Powieść humorystyczna (2) Powieść młodzieżowa (37) Powieść obyczajowa (27) Powieść przygodowa (5) Powieść psychologiczna (10) Powieść sensacyjna (36) Powieść szpiegowska (2) Powieść wiktoriańska (4) Przewodnik (1) Realizm magiczny (7) Reportaż (4) Romans (4) Saga rodzinna (4) Sci-fi (2) Science fantasy (1) Science fiction (7) Slasher (6) Space opera (3) Steampunk (3) Thriller (39) Thriller erotyczny (1) Thriller historyczny (3) Thriller polityczny (10) Thriller psychologiczny (11) Urban fantasy (23) Wywiad-rzeka (1) Wywiady (1)

Cykle/Serie

ABC (1) Alex McKnight (1) Amerykański wampir (1) An Ember in the Ashes (1) Anna (1) Apokalipsa Z (3) Assassin’s Creed (1) Asy polskiej fantastyki (1) Biblioteczka Historyczna (1) Biblioteka Bestsellerów Bellony (1) Bill Hodges (2) Bourbon Kid (1) Carnivia (1) Charley Davidson (1) Chłopak Nikt (2) Chłopcy (3) Cykl o Śmierci (1) Czarna Seria (1) Czarna Wdowa (1) Czerwona Seria (1) Dead River (1) Długa Ziemia (1) Dom pod Pękniętym Niebem (3) Dreszcz (1) Drive (2) Dziedzictwo rodu Poldarków (4) Dzieła Tolkienowskie (1) eXst eXiste (1) Fabryka strachu (1) Flawia de Luce (2) Gambit hetmański (2) Grisza (1) Grosz (1) Gubernator (4) Historia (1) Historia Polski (1) Infekcja (1) Inspektor Carlyle (2) Ja gorę (3) Jakub Tyszkiewicz (1) Klątwa tygrysa (2) Kłamca (2) Kraina martwej ziemi (2) Krąg Czarnoksiężnika (1) Kroniki Icemarku (1) Kroniki Jennifer Strange (1) Kroniki wampirów (1) Królowa Cieni (1) Królowie przeklęci (3) Kryminał z klasą (1) Legendarz (1) Lektury reportera (1) Malfetto (1) Marvel (1) Mattias Tannhäuser (2) Miecz Prawdy (1) Miecz Shannary (1) Milicjanci z Poznania (4) Mongoliada (1) Morza Wszeteczne (2) Morze Drzazg (3) Mroczny zaułek (1) Muchachas (1) Nikki Heat (1) Oblicza Grozy (1) Oblicza Victorii Bergman (2) Odrodzone królestwo (2) Opowieści z meekhańskiego pogranicza (1) Paladyn (1) Paramythia Vakkerby (1) Podzieleni (1) Projekt Milkweed (1) Próba krwi i stali (2) Przegląd Końca Świata (3) Przypadki Connora Greya (1) Purgatorium (1) Ravn (2) Rebeka Martinsson (1) Rozbite Imperium (2) Saga o Fjällbace (1) Saga o Wikingach (1) Salamandra (1) Sen o krwi (1) Shadow Ops (1) Skrytobójca (3) Stare Królestwo (4) Strażnicy Snów (1) Szubienicznik (1) Świat Dysku (1) The Walking Dead (5) Trylogia Glasgow (1) Trylogia Kruczy Cień (1) Trylogia Sowiego Maga (1) Uczta Wyobraźni (2) Vernon Subutex (1) Wiedza i Życie – Orbity Nauki (1) William Wisting (1) Wojna Czerwonej Królowej (1) Wojny alchemiczne (2) Wolfhound Century (1) Zapadlisko (1) Zbrodnia w bibliotece (2) Złotoskóry (2) Zły jednorożec (2)