środa, 31 lipca 2013

Podsumowanie lipca

Połowa wakacji za nami. Pogoda dopisuje, choć jak na moje standardy, to nawet za bardzo. Jestem sierpniową dziewczyną, lecz te upały to nie moja bajka... Idealna temperatura dla mnie to tak +20 stopni, trochę chłodnego wiaterku ze skromnymi przebłyskami słoneczka... Ale że Polakowi nigdy nie dogodzisz i zawsze wolałby, aby było na odwrót, to tematu lepiej nie drążyć.

Wstęp tradycyjnie nie na temat, więc teraz proponuję zająć się częścią właściwą, tj. czytelniczym podsumowaniem miesiąca lipca.

Statystyki:
  • w lipcu przeczytałam 5 książek;
  • wśród nich szczególnie dwie przypadły mi do gustu. Były to World War Z. Światowa wojna zombie w relacjach uczestników oraz Stara Słaboniowa i Spiekładuchy;
  • w poprzednim miesiącu nie odnotowałam czytelniczych wpadek, zaś w tym przydarzyła mi się jedna. Okazała się nią lektura powieści Erato. Podziemna rozkosz;
  • szczególnych odkryć literackich, jeśli chodzi o gatunek literacki bądź autorów nie odnotowałam, choć przyznam, że z niecierpliwością czekam na kolejną książkę Brooksa, która ma zostać wydana w sierpniu przez wydawnictwo Zysk i S-ka. Jest nią Zombie Survival. Podręcznik technik obrony przed atakiem żywych trupów. Nie wiem jak Wy, ale ja wolę się przygotować... Tak na wszelki wypadek ;)
  • 29 lipca licznik odwiedzin wskazał 10,000 wyświetleń, zaś dzisiaj, tj. 31 lipca, obserwuje mnie 100 osób via Blogger. Liczba obserwatorów G+ wynosi na tą chwilę 105 osób :) Dziękuję Wam serdecznie! Dzięki temu czuję jeszcze większą motywację, by pisać :) (bo motywacji do czytania nie potrzebuję ;) )
Nabytki książkowe:
  • zakupiłam: Ślepowidzenie, Gliniarz, Lit-6, Mogliby w końcu kogoś zabić, Upiory XX wieku, Palownik;
  • dostałam: Stukostrachy, Stara Słaboniowa i Spiekładuchy;
  • wymieniłam: null ;) 
  • wygrałam: Kakrachan w rozdawajce u Oli;
  • nadal oczekuję na książkę-niespodziankę z FS, o której wspominałam Wam w poprzednim podsumowaniu. Według słów pracowników winny jest temu okres wakacyjny i nie ma komu pracować ;) Ale ponoć już wkrótce mam otrzymać od nich wspomnianą niespodziankę; [edit: dzisiaj dotarła do mnie wspomniana książka-niespodzianka. Okazał się nią być I tom Wojny w blasku dnia, który już mam na półce... Aczkolwiek jeszcze nie przeczytany (co zresztą nowością nie jest ;) ). Ktoś chętny na kupno, wymianę? ;)
Wyzwania czytelnicze:
  • Czytam fantastykę: 1 książka
  • Z półki: 0 książek
  • z dniem 30 lipca dołączyłam do wyzwania: Wojna i... literatura. Jak patrzę na moją półkę, to będę miała co czytać do tego wyzwania ;)
Pozostałe:
  • komitet kolejkowy: 100 książek... Myślicie, że powinnam zacząć leczyć mój książkowy zakupoholizm? Bo nawet w tym momencie znalazłam kilka pozycji, które mam ochotę zakupić...
  • współpraca z portalem efantastyka.pl powoli się rozkręca. Na chwilę obecną znaleźć tam możecie dwie moje recenzje, a zapewniam Was, że będzie ich znacznie więcej :)
  • zrezygnowałam z oceniania książek. Głównym powodem jest tak naprawdę to, że ciężko jest mi czasem określić skalę przyznania oceny danej książce. Każda z nich wnosi w moje czytelnicze życie co innego, każdą lubię z innego powodu. Jeśli chcecie zobaczyć przybliżone oceny, to zapraszam do mojego profilu na lubimyczytac.pl
    Ciekawostka: po usunięciu ocen z recenzji znacznie zmniejszyła mi ilość komentarzy w stylu: "Z pewnością przeczytam". Przypadek? Nie sądzę... ;)
Wiedźmia rabatka:
Czyli kilka kwiatków, które udało mi się zebrać w tym miesiącu w wynikach wyszukiwania. Ubolewam nad tym ;), że w większości trafiają do mnie przybysze z rzeczowymi zapytaniami. Znalazły się jednak dwa ciekawe wyniki ;)
  • jacek piekara jak czytać - jak kto woli; zaczynając od imienia lub od nazwiska. Można czytać cicho, można też na głos. Samemu lub w towarzystwie. Na siedząco lub stojąco.
    Ale na pewno po polsku ;)
  • 14 latek czyta ksiazke o zombi - przerażony rodzicu, przede wszystkim powinieneś się cieszyć, że Twoje dziecko w ogóle czyta. A że są to książki o zombie, to Twoja radość powinna być podwójna, bo dziecko Twe jest świadome i powoli przygotowuje się na zombie-apokalipsę.

19 komentarzy:

  1. Ehh, 100 książek w kolejce, można się rozmarzyć :)
    I zaczynam się zastanawiać co mi się bardziej podoba: czy Twoje zdjęcie profilowe, czy Twoja dziwna odmiana zakupoholizmu? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Why not both? :D

      A tak na poważnie, to nawet nie wiesz jak ciężko jest mieć taki stos nieprzeczytanych książek w domu. Idziesz do półki, chcąc odłożyć przeczytaną właśnie powieść i widzisz te sto pozycji, sto lektur patrzących wyczekująco na Ciebie i za cholerę nie wiesz za którą z nich się teraz zabrać. To naprawdę jest problem... który jednak nie przeszkadza mi w kupowaniu kolejnych książek :P

      Usuń
  2. Nie łam się 100 książek oczekujących to nie taki straszny wynik. I jeszcze nie powód do zmartwień. (W mojej poczekalni czeka ponad 200 pozycji, z których niektóre po kilka tomów...)
    Z jednej strony męka dokonania wyboru: "co by tu teraz..." ale z drugiej jaka totalna dowolność. Mam ochotę na taki klimat, sięgam po taką książkę, na inny, to po inną ;)

    14 latek, czytający książkę o zombie :) dobre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio?! Ponad 200 książek?! Czuję się usprawiedliwiona w związku z moim zakupoholizmem ;)

      Usuń
  3. Dla mnie też było za gorąco, teraz jest już lepiej . No ale cóż, ja chcę mieszkać w Norwegii, wolę chłodniejsze klimaty... :)
    jeśli przeczytasz "Zombie Survival", to wpadnę do Ciebie w przypadku zombie apokalipsy :D
    100 książek w kolejce?! Tym bardziej powinnam Cię odwiedzić, moje pozycje czytelnicze już się prawie skończyły :(

    mój blogasek chyba jest jeszcze zbyt mało znany, u mnie nie ma takich kwiatków :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię Skandynawię, choć przyznam, że i Australia, i Nowa Zelandia też są jak najbardziej w moim guście :)
      Te zapasy książkowe są właśnie na zombie-apokalipsę ;) Aby było co czytać pomiędzy zabijaniem zombiaczków :)
      Mój blog jest niewiele "starszy" od Twojego i jak sama widzisz, niesamowitego ogrodu się jeszcze nie doczekałam, to raczej bardzo skromna, ledwie zazieleniona rabatka ;)

      Usuń
    2. Australia to kolejne z miejsc, w którym mogłabym mieszkać, a przynajmniej muszę odwiedzić :)
      cóż, zawsze to ciekawiej :) u mnie nie ma nic w tym guście :<

      Usuń
  4. Podoba mi się o tym 14 latku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też ;) Ciekawe problemy mają niektórzy rodzice ;)

      Usuń
  5. Ciekawa obserwacja z tymi ocenami ;) A ja wczoraj otrzymałam od Fabryki Słów "52 powody...", które miały przyjść tuż po premierze (a premiera była 17 lipca), więc to chyba norma u nich :P

    Ja swoje kwiatki z wyszukiwarki zbierałam chyba ze 2 miesiące. Widocznie same nudne tytuły wymyślam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty zbierałaś dwa miesiące, a ja swoje pół roku :D

      Usuń
  6. A ja uwielbiam upały - chociaż wtedy nie chce się nic robić, ale to już inna sprawa :) 5 książek to bardzo ładny wynik, gratuluję. I też tak mam, że chociaż na przeczytanie czeka mnóstwo książek, ja najchętniej kupiłabym jeszcze kilka(dziesiąt :)) nowych, ale od jakiegoś czasu gdy planuję zakupy, myślę o tych nieprzeczytanych i szybko rezygnuję - te wyrzuty sumieia... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co, ostatnio też zaczęłam mieć takie wyrzuty sumienia... Patrzę na książkę, już przymierzam się do jej kupienia i nagle moje sumienie się odzywa oskarżającym tonem: "A co z tymi pozostałymi książkami?! Kiedy je przeczytasz?!" I ze smętną miną odchodzę z pustymi rękami, co jednak wcale nie oznacza, że przestaję o tych książkach myśleć :D

      Usuń
  7. Wspaniała liczba odwiedzin :) Książek nigdy dość. I zgadzam się z Tobą- dla mnie idealna temperatura to też +20 stopni, przy upałach się strasznie męczę, nie potrafię nic ze sobą zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, książek nigdy dość. Szkoda tylko, że tak mało czasu na ich czytanie... :)

      Usuń
  8. Zostałaś nominowana do Versatile Blogger u mnie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję liczby obserwatorów ! :)no i oczywiście statystyk:)

    OdpowiedzUsuń

Reklamy swojego bloga i zaproszenia do zabaw blogowych proszę umieszczać na "Tablicy ogłoszeń" (Menu -> Różności -> Tablica ogłoszeń)

Autorzy

Adam Karczewski (1) Adam Zadworny (1) Adrian Zawadzki (1) Alan Bradley (2) Alberto Vázquez-Figueroa (1) Alice Munro (1) Alison Maloney (1) Allen Zadoff (2) Andreas Altmann (1) Andrew Pyper (1) Andrzej Swat (1) Ann Kidd Taylor (1) Anne Rice (1) Anonim (1) Anthony Ryan (1) Arael Zurli (2) Arkadij Strugacki (1) Åsa Larsson (1) B.K. Evenson (1) Ben H. Shepherd (1) Bill Browder (1) Borys Strugacki (1) Brian Sibley (1) Camilla Läckberg (1) Carla Mori (1) Carlo A. Martigli (1) Cecelia Ahern (1) Celeste Ng (1) Charlie Stella (1) Christina Baker Kline (1) Colleen Houck (2) Cooper Moo (1) Cormac McCarthy (2) Dan Simmons (1) Dario Fo (1) Dariusz Pawłowski (1) Darynda Jones (1) David McCandless (1) Drew Magary (1) E.D. deBirmingham (1) Edgar Allan Poe (1) Edward Mogilski (1) Elio M. García Jr (1) Elizabeth Wein (1) Ellen Alpsten (1) Elżbieta Cherezińska (3) Emily Brontë (1) Erik Axl Sund (3) Erik Bear (1) Erik Larson (1) Eva Pohler (1) Ewa Borderline (1) Ewa Gil-Kołakowska (1) Francis Lawrence (1) François Forestier (1) Gardner Dozois (2) Garth Nix (5) Gaston Leroux (1) George R. R. Martin (6) Gilles Legardinier (1) Gloria G. Brame (1) Graham Masterton (1) Gray Jolliffe (1) Greg Bear (1) Grzegorz Kopiec (1) Grzegorz Wielgus (1) H.P. Lovecraft (1) Hank Steinberg (1) Heinrich Hoffman (1) Henry Rider Haggard (1) Humphrey Carpenter (1) Ian Steward (1) Ian Tregillis (3) Iwona Kienzler (1) Iwona Schymalla (1) Izabela Jung (1) J.R.R. Tolkien (2) Jacek Lusiński (1) Jacek Łukawski (2) Jacek Piekara (1) Jacek Wróbel (1) Jack Ketchum (2) Jakub Ćwiek (9) James Craig (2) James Sallis (2) Jamie Reidy (1) Jane Juska (1) Janusz Koryl (1) Janusz Mika (1) Jarosław Jakubowski (1) Jasper Fforde (1) Javier Marías (1) Jay Bonansinga (5) Jennifer Weiner (1) Jeremiah P. Ostriker (1) Jerome Charyn (1) Joanna Łańcucka (2) Joe Abercrombie (3) Joel McIver (1) Joel Shepherd (2) John Irving (1) John le Carré (1) Jon Jacobs (1) Jon Wiederhorn (1) Jonathan Carroll (1) Jonathan Holt (1) Jørn Lier Horst (1) Joseph Brassey (1) Julia Cameron (1) Karolina Janowska (1) Katherine Applegate (1) Katherine Pancol (1) Kendare Blake (1) Kerstin Ekman (1) Kevin Crossley-Holland (1) Kim Harrison (1) Krystyna Kaplan (1) Krzysztof Piskorski (1) Larry Dixon (1) Lavie Tidhar (1) Lech Chmiel (1) Leigh Bardugo (1) Lesley Downer (1) Linda Antonsson (1) Lucca Dotti (1) Lucius Shepard (1) Luigi Spinola (1) Lydia Cacho (1) Łukasz Henel (1) Łukasz Kiełbasa (1) Łukasz Orbitowski (1) Łukasz Radecki (2) M.L. Stedman (1) Maciej Krzywiński (1) Magda Durda (1) Magdalena Kubasiewicz (1) Maja Lunde (1) Malcolm Mackay (1) Manel Loureiro (4) Marcin Ciszewski (1) Marcin Górka (2) Marcin Mortka (8) Marcin Rak (1) Marcus Sedgwick (1) Marek Halter (1) Marek Niedźwiecki (1) Margaret Mazzantini (1) Margaret Stohl (1) Marie Heaney (1) Marie Lu (1) Mario Puzo (1) Mark Del Franco (1) Mark Frost (1) Mark Lawrence (3) Mark Logue (1) Mark Riebling (1) Mark Teppo (1) Mark Watson (1) Marlon James (1) Matthew Gregory Lewis (1) Matthew Quick (2) Maureen F. McHugh (1) Maurice Druon (3) Max Brooks (1) Melanie Benjamin (2) Mercedes Lackey (1) Michael Katz Krefeld (3) Michał Romanek (1) Michelle Moran (1) Mick Wall (1) Milena Wybraniec (1) Mira Grant (3) Mirosław Tomaszewski (1) Monika Całkiewicz (1) Morgan Rice (1) Myke Cole (1) N.K. Jemisin (1) Naval (2) Neal Shusterman (1) Neal Stephenson (1) Neil Gaiman (5) Nela (1) Nigel Suckling (1) Olga Gromyko (1) Olga Sławnikowa (1) Oliver Bowden (1) Opal Carew (1) Øystein Stene (1) Parinosh Saniee (1) Patrick Ness (1) Paweł Zych (2) Peter Ackroyd (1) Peter Conradi (1) Peter Higgins (1) Philip Cooke (1) Philip Parker (1) Piotr Głuchowski (1) Piotr Rozmus (2) Platte F. Clark (2) Przemysław Piotrowski (1) Rafael Albuquerque (1) Rafał Kosik (1) Rafał W. Orkan (1) Rakso Hardik (1) Randall Munroe (1) Raymond Benson (1) Richard Castle (1) Richard P. Feynman (1) Roald Dahl (1) Rob Zombie (1) Robert Cichowlas (1) Robert Foryś (3) Robert Kirkman (4) Robert M. Wegner (2) Robert Rient (1) Robin Hobb (5) Ryan Gattis (1) Ryszard Ćwirlej (4) Sabaa Tahir (1) Sarah Lotz (1) Scott Ian (1) Scott Sigler (1) Scott Snyder (1) Sean Howe (1) Sebastian Fitzek (1) Sharon Kay Penman (1) Simon Mitton (1) Stefan Darda (1) Stephan Talty (1) Stephen Baxter (1) Stephen Hawking (2) Stephen King (7) Stephen Miller (1) Steve Hamilton (1) Steven Johnson (1) Stuart Hill (1) Sue Monk Kidd (4) Swietłana Aleksijewicz (1) Sylvia Day (1) Szymon Krug (1) Szymon Nowak (1) Tatiana Jachyra (1) Terry Brooks (1) Terry Goodkind (1) Terry Pratchett (4) Tess Gerritsen (1) Tim Willocks (2) Tomasz Jacek Graczykowski (1) Tomasz Pacyński (1) Tove Alsterdal (1) Veit Etzold (1) Virginie Despentes (1) Will Ferguson (1) William D. Brame (1) William Peter Blatty (1) Winston Graham (4) Witold Bunikiewicz (1) Witold Vargas (2) Wojciech Bauer (1) Youseef Rakha (1) Yrsa Sigurðardóttir (1)

Gatunek

Akcja (1) Album (4) Antologia (18) Astrofizyka (3) Autobiografia/Biografia (28) Bajki (1) Baśnie/Legendy/Mity (3) Bestiariusz (1) Dark fantasy (9) Dystopia (1) Fantastyka (122) Fantasy (46) Felietony (15) Fikcyjna literatura faktu (2) Film (1) Fizyka (4) Ghost story (3) Heroic fantasy (11) High fantasy (11) Historia (1) Horror (37) Inne (11) Klasyka literatury (2) Kolorowanka (4) Komedia romantyczna (1) Komiks (1) Kryminał (40) Kryminał noir (4) Literatura dziecięca (10) Literatura erotyczna (5) Literatura faktu (39) Literatura kobieca (10) Literatura marynistyczna (3) Literatura militarystyczna (3) Literatura muzyczna (3) Literatura naukowa (3) Literatura piękna (2) Literatura podróżnicza (5) Literatura popularnonaukowa (14) Literatura wojenna (11) Literatura współczesna (15) Low fantasy (7) Matematyka (1) Paranormal romance (4) Postapokalipsa (22) Powieść detektywistyczna (2) Powieść gangsterska (1) Powieść gotycka (5) Powieść grozy (12) Powieść historyczna (33) Powieść humorystyczna (2) Powieść młodzieżowa (37) Powieść obyczajowa (27) Powieść przygodowa (5) Powieść psychologiczna (10) Powieść sensacyjna (36) Powieść szpiegowska (2) Powieść wiktoriańska (4) Przewodnik (1) Realizm magiczny (7) Reportaż (5) Romans (4) Saga rodzinna (4) Sci-fi (2) Science fantasy (1) Science fiction (7) Slasher (6) Space opera (3) Steampunk (3) Thriller (39) Thriller erotyczny (1) Thriller historyczny (3) Thriller polityczny (10) Thriller psychologiczny (11) Urban fantasy (24) Wywiad-rzeka (1) Wywiady (1)

Cykle/Serie

ABC (1) Alex McKnight (1) Amerykański wampir (1) An Ember in the Ashes (1) Anna (1) Apokalipsa Z (3) Assassin’s Creed (1) Asy polskiej fantastyki (1) Biblioteczka Historyczna (1) Biblioteka Bestsellerów Bellony (1) Bill Hodges (2) Bourbon Kid (1) Carnivia (1) Charley Davidson (1) Chłopak Nikt (2) Chłopcy (3) Cykl o Śmierci (1) Czarna Seria (1) Czarna Wdowa (1) Czerwona Seria (1) Dead River (1) Długa Ziemia (1) Dom pod Pękniętym Niebem (3) Dreszcz (1) Drive (2) Dziedzictwo rodu Poldarków (4) Dzieła Tolkienowskie (1) eXst eXiste (1) Fabryka strachu (1) Flawia de Luce (2) Gambit hetmański (2) Grimm City (2) Grisza (1) Grosz (1) Gubernator (4) Historia (1) Historia Polski (1) Infekcja (1) Inspektor Carlyle (2) Ja gorę (3) Jakub Tyszkiewicz (1) Klątwa tygrysa (2) Kłamca (2) Kraina martwej ziemi (2) Krąg Czarnoksiężnika (1) Kroniki Icemarku (1) Kroniki Jennifer Strange (1) Kroniki wampirów (1) Królowa Cieni (1) Królowie przeklęci (3) Kryminał z klasą (1) Legendarz (2) Lektury reportera (1) Malfetto (1) Marvel (1) Mattias Tannhäuser (2) Miecz Prawdy (1) Miecz Shannary (1) Milicjanci z Poznania (4) Mongoliada (1) Morza Wszeteczne (2) Morze Drzazg (3) Mroczny zaułek (1) Muchachas (1) Nikki Heat (1) Oblicza Grozy (1) Oblicza Victorii Bergman (2) Odrodzone królestwo (2) Opowieści z meekhańskiego pogranicza (1) Paladyn (1) Paramythia Vakkerby (1) Podzieleni (1) Projekt Milkweed (1) Próba krwi i stali (2) Przegląd Końca Świata (3) Przypadki Connora Greya (1) Purgatorium (1) Ravn (2) Rebeka Martinsson (1) Rozbite Imperium (2) Saga o Fjällbace (1) Saga o Wikingach (1) Salamandra (1) Sen o krwi (1) Shadow Ops (1) Skrytobójca (3) Stare Królestwo (4) Strażnicy Snów (1) Szubienicznik (1) Świat Dysku (1) The Walking Dead (5) Trylogia Glasgow (1) Trylogia Kruczy Cień (1) Trylogia Sowiego Maga (1) Uczta Wyobraźni (2) Vernon Subutex (1) Wiedza i Życie – Orbity Nauki (1) William Wisting (1) Wojna Czerwonej Królowej (1) Wojny alchemiczne (2) Wolfhound Century (1) Zapadlisko (1) Zbrodnia w bibliotece (2) Złotoskóry (2) Zły jednorożec (2)